Logo de CdT Online Zona privada
Logo de CdT Online

FN00426: COCTELERIA: DE LA TRADICIÓ A LA VANGUARDIA

De 11/05/2026 al 15/05/2026
Tancat
Termini d'inscripció de 04/02/2026 a 04/05/2026
Servei/Sala
CDT ALICANTE
Preferentment Ocupats
Tornar
Plaç d'inscripció tancat
HorariDe 09.00 a 13.00h.
Duració20 horas
DocentsCASTELLÓ ARAVID, HÉCTOR VICENTE RAMOS DÍEZ, JOSÉ MANUEL
Contactecdt_alicante@turismecv.es965938550Necessites saber més?
Direcció d'imparticióCATEDRÀTIC JAUME MAS I PORCEL Nº 4, 03005, Alacant/Alicante
Compartir aquest curs
Dirigit aPreferentment a persones ocupades en el sector hostaleria/turisme de la Comunitat Valenciana, de l'àrea corresponent al curs sol·licitat i realitzar inscripció, registrant-se en la web www.cdt.gva.es
RequisitsHaver realitzat la inscripció en la web www.cdt.gva.es i tindre la documentació corresponent en vigor (D.N.I. / N.I.E. i NÒMINA en vigor o autoritzar la consulta PAI en emplenar la inscripció).
ObjectiusQue els participants aprenguen l'evolució de la cocteleria, des dels seus clàssics més emblemàtics fins a les últimes tendències i tècniques innovadores que definixen la cocteleria moderna i fomentar la creativitat en l'elaboració de còctels
Continguts1. Introducció a la Cocteleria: Història i Evolució 2. Còctels Clàssics: Preparació i Tècnica - Mètodes bàsics de cocteleria: Agitar, regirar, colar, macerar i muntar, i quan usar cada un d¿estos mètodes per a diferents tipus de còctels. - Mesurament i cocteleria: Ús adequat de les ferramentes (shakers, coladors, jiggers, culleres llargues, etc.), i com mesurar amb precisió. -I ngredients tradicionals: Dominar l¿ús d¿ingredients clàssics com a ginebra, rom, whisky, vermut, licors, sucs frescos i xarops. - Pràctica de cocteleria de còctels clàssics: els participants aprendran a preparar i servir còctels com el Martini, Margarita, Caipirinha i altres. 3. La Cocteleria d¿Avantguarda: Tendències Actuals - Innovació en els ingredients - Tècniques de cocteleria molecular - Carbonatació i altres mètodes d¿infusió - Còctels sense alcohol (Mocktails) 4. L¿Art de la Presentació i la Creativitat - El disseny i l¿estètica dels còctels - Creació de còctels personalitzats - L¿art de la garnitura: Com crear decoracions atractives i com estes contribuïxen al perfil sensorial del còctel. 5. Tècniques Avançades de Cocteleria - Infusions i destil·lats casolans - Fermentació i altres processos químics - Vapors, boires i fum - L¿ús de la cocteleria en cocteleria 6. Pràctica de Cocteleria: De la Tradició a la Innovació. - Pràctica en la creació de còctels - Elaboració d¿un còctel d¿autor - Sostenibilitat en la cocteleria.
Informació adicionalImprescindible marcar que li interessa el curs en la seua zona privada en la web, una vegada li arribe el missatge de PRESELECCIONAT/A.

Pròxims cursos